All I want for christmas is you - 4.

 
 

Utan att kolla vad jag gick, började jag gå framåt med det tog stopp när jag märkte att jag gått in i Justin.
Han tjöt till och väste ett lätt "Aj" och jag kollade på honom. "Herregud.. äh... förlåt?", rabblade jag upp stressat upp och han skrattade.  Då förstod jag hur nära vi var. Jag kunde känna Justins andedräkt i mitt ansikte och jag gick på fall. Det kändes - eller så inbillade jag mig - att han kom närmare mig.
Nu var han så nära att hans läppar nuddade mina.
Vänta? Skulle vi kyssas? Men.. hur.. Mer han jag inte tänka innan Justin drog för andan och under 2 sekunder var han borta.
 
 

Jag vet inte hur jag skulle bete mig, tänka.. eller ens om jag ens skulle lägga tanken på det som hände igen.
Efter att han försvunnit som ögat gjorde jag samma sak och försvann in till mitt rum.
Hade vi kysst, eller nästan kysst? Eller var det bara jag som inbillade mig det?
Nej Ella. Ni var inte nära på att kyssas, varför skulle just Justin – som nu blivit din bror – velat kyssa dig? Kom igen – så dum är du inte.

Jag satt nu själv i köket. Vad kunde klockan vara? 10? Något sådant i alla fall. Ingen var uppe förutom jag. Jag tog en tugga på min macka och svalde biten snabbt.
Men allt som var kvar i min hjärna var justin. Hur hans rosa mjuka, saftiga läppar nästan nuddade mina. Tänk om vi skulle kysst? Vad skulle hända då? Skulle vi bara kyssas och sen skita i det? Skulle det gå vidare till något ännu större?
Ni vet, som smekningar? Oh herre gud. Ella! Kom igen, smekningar? Han är din bror för sjutton gubbar!
”Oh du är vaken.”, pappas röst fick mig att vakna upp och kolla upp på honom.
”Ja, god morgon.”, sa jag och log trött mot honom. ”Trött?”, frågade jag och han nickade.
”Du skulle bara veta, det blev sent i går.”, svarade han och satte på kaffe.
Jag rynkade på pannan innan jag gjorde en äcklad min.
Pappa förstod genast vad jag menade och började skratta.
”Ella! Nej! Vi gjorde det inte.”, jag pustade ut och skulle öppna när någon avbröt mig.
”Gjorde vad?”, jag stelnade till och vände mig långsamt för att se justins ansikte.
”Åh inget justin, bara ella och hennes ”fantasier” , skojade pappa och jag svalde högt.
”God morgon.”, pattie kom in i köket i en rosa morgonrock och jag kände genast igen den. Det var mammas.
Jag gav pappa en snabb blick och han ryckte på axlarna innan han gav pattie en kram och ett god morgon. Sebastian kom till sist in och satte sig bredvid justin som nu hade satt sig, mitt emot mig.
Han och justin gjorde det där kända handslaget innan justin mötte min blick.
Han gav mig ett leende innan han tog en tugga på sin macka.

Kom justin ihåg vad som hade hänt i natt? Eller hade han bara tagit bort det ur hans minne? Tänk om han tänkte på det just nu. Tänk om han avskydde det och tyckte jag var äcklig nu.
Snälla, det får inte hända.
”Vad tänker du på?”, sebastian mötte min blick och jag gav honom ett stelt leende.
”Äh, inget.. bara några saker.”, han nickade.
Efter en stunds tystnad avbröt pattie tystnaden för att komma med ett förslag vad vi skulle göra idag.
”Varför kan vi inte alla gå och kolla på en gran idag? Eftersom om det är 3 dagar kvar till jul afton.”, log hon och sebastian nickade glatt.
3 dagar. Skulle jag köpa något till pattie och justin? Pappa och sebastian hade jag redan köpt något till.
Vad ska man ge en kille, som har allt? Som kan köpa allt? Man kan ju inte direkt ge honom en bok. Bok liksom, hur glad blir han av det. ”ja jag har fått en bok av miljoner saker i hela värden!” nej. Det skulle inte funka.
”Okej.”, sa jag och vi bestämde att efter lunch skulle vi in till staden för att kolla om dom hade någon fin jul gran.

Jag gick upp till mitt rum för att se om det fanns något man kunde ha på sig.
Mitt tänkande gick mig på nerverna. Varför tänkte jag ens på justin, ”kyssen” och att han ens är självaste justin bieber?
Jag skakade på huvudet och drog ut en svart skjorta med nitar uppe på kragen, tillsammans med det drog jag ut ett par ljusa jeans och et par svarta trosor och bh.
Jag drog på mig allt snabbt, gick sedan till min spegel med sminkbord för att borsta igenom mitt lockiga hår och lägga på lite mascara och puder.
Jag log för mig själv innan jag gick ner till vardagsrummet och satte mig vid min dator som låg där och bara, samlade damm.
Jag startade den, kollade facebook, twitter och några bloggar.
10 minuter senare kom pappa, pattie, sebastian och justin ner och vi bestämde att vi skulle åka.
Jag drog på mina svarta jeffery cambell med nitar på och kände hur justins blickar brände på mig.
Lägg ingen vikt på det ella. Du vet hur du blir. Jag drog in ett andetag innan jag satte på mig min vita jacka och vi alla gick ut till pappas bil för att åka.

”Okej, jag, pattie och sebastian kan ju gå och kolla en julgran. Så kan väl du och ella gå och kolla på kanske lite i stan?”, sa pappa och mötte justins blick. ”Visst.”, log justin och mötte min blick. Jag gav honom ett leende och vi började gå bort från alla granar och in till mitten där alla affärer fanns.
Det finns ingen chans att jag kommer kunna gå med honom. Jag vet, när det gäller pappa och julgranar kan det mins ta upp till 1 timme. Han vill alltid ha de finaste, lagom stora med inga hack i.
”Vart vill du gå?”, justin avbröt mig i mina tankar och jag mötte hans blick.
Jag kanske skulle ta en chans, vem vet? Jag kanske kommer glömma allt från i natt?
”Kanske till.. den affären.”, jag pekade mot affären där ”MASKERAD” var tydligt in skrivna.
Justin sken upp i ett leende och nickade glatt. Jag skrattade och vi gick emot affären.
När vi båda gick igenom dörren plingade det till en glad melodi som fick mig att le stort.
Justin började skratta och jag kollade på honom och innan jag visste ordet drog han med mig till där hattarna och solglasögonen fanns.
”Kolla!”, jag mötte justins ögon där det nu fanns ett par pip gula solglasögon med ögonbryn på.
Jag började skratta så mycket jag trodde jag skulle gå av på mitten. ”Här!”, justin gav mig ett par glasögon som nästan var lika gula fast mer orange, fast med en näsa på.
Justin började skratta sitt skratt och jag log stort. Det här kanske inte var så dåligt ändå.

En halvtimme senare gick vi ut från starsbuck med varsin varm choklad.
”Så, vart vill du gå nu?”, frågade jag Justin och han ryckte på axlarna. ”Vart brukar du gå?”, frågade han och jag log.
”Kläd affärer.”, han log stort mot mig.
”Då går vi dit.”, det chokade mig. Fråga inte varför. Jag vet, han har stil, han kan allt om mode – kanske för att han har en stylist med ändå. Gå till en klädaffär? Med mig?
Kommer inte folk undra varför Justin Bieber går med mig, och inte sin flickvän selena.
Vi gick in den närmaste klädaffären och jag kände blickarna på oss.
”Strunta i det.”, hörde jag justin viska i mitt öra. En stöt far igenom min kropp och jag log.
Stöt? Nej. Det kunde inte vara en stöt. Stöt kan inte bara fara igenom min kropp sisådär! Det var nog bara en känsla.
Efter ett tags letande med kläder till mig och justin gav vi upp.
”Det finns inget för min kropp.”, suckade jag högt och satte mig på stolen bredvid klädhögen vi kollat i.
Jag mötte justins allvarliga blick och jag rynkade på näsan.
”Det finns det visst, kolla här.”, han gav mig en svart klänning som ungefär slutade under rumpan, tajt verkade den också.  
”Den där? Det ända som kommer synas i den klänningen är min mage och mina tjocka bröst”, sa jag ärligt.
Jag har aldrig varit den tjejen som har varit nöjd med sin kropp.
Jag känner mig bara tjock, jag kollar alltid på modeller och tänker hur dom hela tiden kan vara så smala, äter dom bara grönt? I så fall får jag väl börja äta mera grönt då.
”Säg aldrig så igen.”, hörde jag justins allvarliga röst säga. Jag mötte hans blick och ryckte på axlarna.
”Vadå? Det är sant.”, jag ryckte på axlarna igen och suckade.
Snabbt som ögat – igen, drog justin in mig i ett provrum. Men det som var det värsta, justin var med.
”Va. Vad gör du? Vänta.”, jag kollade på klänningen justin sagt åt mig att prova.
Oh boy. Detta skulle få rubriker. ”Justin och okänd flicka i ett provrum på en klädaffär, vad hände med selena?”
”Du ska prova den.”, sa justin och jag skrattade. ”Aldrig.”, jag mötte hans blick. Okej. Han var allvarlig.
”Vänta. Du är seriös.”, sa jag och han nickade. ”döds seriös. Jag ska gå ut och du ska prova den och sen visa den för mig.”, jag skakade snabbt på huvudet.
Nej aldrig. Han kommer tycka jag är ful, ful som in i sjutton.
”Nej, för du kommer tycka  jag är ful och –”, mer han jag inte säga för att justin drog in mig i en kram. ”aldrig. Du är vacker”, viskade han i mitt öra igen, gav mig en blick innan han försvann ut.
Okej ella. Var modig, ta på dig klänningen, visa upp den för justin. Gå in igen och byt om för att sedan gå till pappa och dom andra.
Jag gav klänningen en sista blick innan jag långsamt satte på mig den.
När den satt på min kropp la jag håret på sidan och kollade på mig själv igenom spegeln.
”Hur går det?”, frågade justin och jag nickade. ”Uhm, snart klar.”, svarade jag och höra hur justin log.
Du ska göra det, visa upp dig för justin, se vad han tycker.
Jag skulle precis öppna dörren för att visa när min mobil började ringa.
Jag öppnade snabbt fickan till min jacka för att dra ut min iphone.
”Okänt nummer” lyste det på min skärm och jag rynkade på näsan. ”Jag ska bara ta detta!”, ropade jag ut till
justin för att sedan trycka på svara.
”Hej? Detta är selena, jag undrar vart justin är.”
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
jag vet att ni alla hatar mig, men här är kapitel 4. Kapitel 5 kommer på torsdag och då lovar jag er det.
Varför det inte kom något kapitel när jag sa det är andledningen att min internet försvann, IGEN.
Men pappa hittade det.
Kommentera om ni vill ens, eller skriv om du/ni vill att jag ska lägga av.

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Sv: nej snälla, inte ta bort bloggen. Det är jättebra skrivet, fortsätt :)

2013-01-29 @ 19:23:52
URL: http://swagstories.blogg.se
Postat av: Julia

Du ska absolut i te lägga av! Men du kan försöka skriva oftare:)

2013-01-29 @ 21:28:43
Postat av: Alicia

Hejsan!
Vill du göra ett länkbyte? :)
kram!

2013-01-31 @ 11:14:31
URL: http://fansofbieber.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback