All I want for christmas is you - 3.

När maten var klar luktade det som himlen och jag dukade fram det sista.
Pappa gick och hämtade Justin innan vi alla satte oss för att ta tag i maten.
”Jag ser att du har en tatuering.”, sa Pattie och jag stelnade till.
Var det nu hon skulle berätta hur dåligt det var och hur ful den var?
”J-ja.”, sa jag försiktigt men hon gav mig bara ett lugnade leende.
”Den är jätte fin, Justin har också en.”, en lättnad sköljde över mig och jag log mot Justin som satt mittemot mig.
”Ja.”, sa Justin och mötte min blick innan han log stort och stoppade in maten i munnen.
Dom hasselbruna ögonen, Namnet Selena, Leendet. Det var då det hela slog mig. Justin Bieber, pop idolen är min bror?
Efter maten stack jag snabbt upp till mitt rum och slängde mig på sängen. Hur i hela friden kunde Justin Bieber bli MIN bror? Hur kunde pappa bli kär i Justins mamma?.. Jag förstår inte, hur kan vi. 1 på miljonen bli familj med honom?  Det funkar bara inte.  Hoppas ingen bara ser att jag blev så.. stel? Det knackade på dörren och jag ropade ett lätt "kom in".
Justin kom in och log snett mot mig, hade något hänt? "Har det hänt något?", frågade jag och han skakade på huvudet. Jag nickade och Justin satte sig på min stol. Okej, ärligt. Det här känns konstigt, jätte. Han kommer in och sätter sig? Ingen av oss säger något. Vi bara sitter.
"Var det något speciell?", frågade jag igen och han suckade.
"Vid maten..", började han. Oh nej, såg han eller var det något annat? Hade han kommit hit för att säga hur god maten var? Snälla, säg att det är det..
"Du blev så.. stel? Och sen så sprang du direkt upp. Sa min mamma.. något?", trodde han att hans mamma hade sagt något? Hur tänkte den killen? Hans mamma.. är underbar!
"Nej.. jag tänkte bara lite på... mamma.", fick jag ut mig snabbt. Mamma? Helvete Ella. Hur tänker du? Nu kommer han fråga all skit om min mamma. Helvete.
"Ah, okej.", sa han och ställde sig upp och gick till dörren. Men då man trodde han skulle gå ut vände han sig om och frågade den frågan jag mest var rädd för:
"Vart är din mamma?", jag stelnade till och öppnade munnen.  Vad i hela friden skulle jag svara? Hon är borta? Hon försvann? Hon lever men är död? Ska jag ljuga?
"Hon är i Frankrike!", flög det ur mig. Frankrike? Jag suckade högt inom mig innan jag log snett mot Justin som stod med en rynka mellan hans näsa.
"Frankrike?.. um, varför?", hur i hela friden ska jag kunna svara? Åh. Så duktig dr Ella! Du får ett pris för det!
"Hon jobbar. Asså, hennes jobb är.. hon reser.. när hon jobbar.", stammade jag ut och han nickade innan han snabbt försvann ut ur mitt rum. Jag suckade högt och la mig ner i sängen.  Varför? Varför är jag, Ella Austin så i hela friden.. dum? Jag kände hur mina ögonlock blev tyngre och tyngre och till slut blev allt svart.

-Flashblack-
Mamma kom in till mitt rum och tårar rann ner för hennes kinder.
Jag satte mig snabbt upp i sängen och kollade oroligt på henne. Vad hade hänt?
"Mamma.. varför gråter du?", frågade jag försiktigt och hon satte sig i sängen bredvid mig.
Hon la armen runt mig och lät några tårar rinna ner för hennes kladdiga kinder.
"Du vet att mamma älskar dig?", sa mamma tyst och jag nickade. "Oh att du är den bästa åtta åringen jag känner?", frågade hon igen. "O-okej.", sa jag oroligt.
Vad hade hänt? Jag må vara åtta år, men dum är jag inte.
"Mamma, vad är det?", frågade jag igen och hon mötte min blick.
"Jag och din pappa har pratat.", började hon. "Och vi har bestämt att jag ska åka på en semester till mormor Anna.", sa hon och jag rynkade på näsan.
"Varför ska mamma till mormor?", frågade jag förvirrat.
Mamma skulle till mormor? Varför skulle inte pappa och jag följa med?
"För att pappa vill vara med dig, ensam. Så kan ni ha det mysigt med film och godis.", svarade hon.
Ville pappa vara med mig ensam?
Jag vände blicken till mammas kind hon stelnade till. Hon var helt... blå?
"Mamma du är blå på kinden? Varför?", frågade jag snabbt och hon stelnade till.
"Det är inget. Mamma måste gå nu och packa. Jag älskar dig min dotter bara så du vet. Okej?", sa mamma och pussade mig på pannan innan hon försvann.
Vad hade hänt?
***

Jag satte mig spikrakt upp i sängen och andades tungt. Svetten rann ner för min rygg.  Jag hade drömt om min.. mamma? Jag har inte gjort det sedan... 2 år sedan?  Det enda jag ville göra var att gå till pappa och ligga där. Men pattie är ju där.  Till Sebastian kunde jag inte heller gå.. han är 8 år. Han kommer hata mig och inte vilja prata med mig. En pinsam syster är vad jag är.
Då kom det upp. Justin?  Vad i helvete tänker du med? JUSTIN? Är du galen Ella?  Justin är Justin Bieber. Killen som är din bror nu och som du känt i 24 timmar? Inte ens det. Du kan ju inte gå in till han och fråga: "Hej får jag sova här? Jag drömde om min mamma" och le.
Jag satte mig upp och satte på mig min morgonrock innan jag gick ut ur mitt rum och gick förbi Justins rum. Jag gick långsamt ner till köket och drog ut mjölk paketet och hällde upp det i en mugg och ställde in den i mickron.
"Ella?", jag hoppade skrämt till och vände mig om och fick se Justin.
Jag la min hand på hjärtat och andades skrämt. "Du skrämde mig!", väste jag tyst och han skrattade.
"Förlåt. Det var inte meningen.", sa han medan han skrattade tyst.
"Det där var inte roligt Justin.", sa jag surt och han nickade.
"Vad gör du uppe?", frågade Justin efter att det varit en rätt så pinsam tystnad.
"Jag.. kunde inte sova. Du då?", frågade jag och han skrattade.
"Samma.", jag nickade snabbt och drack ur den varma mjölken.
Då kom jag på hur varmt det var och spottade ut den varma mjölken som jag hade i munnen och tjöt till.
"Varmt! Varmt!", tjöt jag tyst och hoppade runt.  Vilket borde varit en rolig syn eftersom Justin stod och skrattade. Jag gav honom en blick och han slutade att skratta och gick snabbt fram till pappret och drog ut ett par bitar och gav till mig och vi satte oss ner på golvet för att torka upp.
Hur mycket var klockan? 3? Herregud. Tänk om pappa vaknar.. och ser mig och Justin torka upp äckligt varm mjölk.
Utan att kolla vad jag gick, började jag gå framåt med det tog stopp när jag märkte att jag gått in i Justin.
Han tjöt till och väste ett lätt "Aj" och jag kollade på honom. "Herregud.. äh... förlåt?", rabblade jag upp stressat upp och han skrattade.  Då förstod jag hur nära vi var. Jag kunde känna Justins andedräkt i mitt ansikte och jag gick på fall. Det kändes - eller så inbillade jag mig - att han kom närmare mig.
Nu var han så nära att hans läppar nuddade mina.
Vänta? Skulle vi kyssas? Men.. hur.. Mer han jag inte tänka innan Justin drog för andan och under 2 sekunder var han borta.
Oh herre min...! Förlåt om det inte kommit ett kapitel på en hel vecka typ?
Jag har inte haft internet men på Ipaden har jag konstigt nog fått det. Haha.
I alla fall, det här kapitlet är kanske inte så långt för jag skriver på iPadens anteckningar.
Vilket känns jätte konstigt.
Hoppas ni gillar kapitlet, och sov så gott.
KOMMENTERA NU ERA FINA SÅ TOMTAR. (: 

Kommentarer
Postat av: Josse

Jättebra :)

2012-12-30 @ 01:29:18
URL: http://foreverbbieber.blogg.se/
Postat av: Anonym

Awesomw kapitel!

2012-12-30 @ 10:14:33
Postat av: Anonym

Jätte bra!

2012-12-30 @ 19:08:37
Postat av: Anonym

Jättebra! När kommer nästa?:)

2012-12-31 @ 14:41:25
Postat av: Myybieberstoory

Bästa kapitlet bäääääjb! Åh, när kommer nästa? Mwihihihihihih <3 Puss pårej!

2013-01-02 @ 19:56:32
URL: http://www.myybieberstoory.blogg.se
Postat av: alva

jättebra :D:D när kommer nästa? :D:D

2013-01-03 @ 23:30:45
Postat av: Josse

MEEEEEEEEEEEER! dör så bra

2013-01-04 @ 16:57:14
Postat av: Laila

Jag vill ha nästa snabbt haha du är jätte bra

2013-01-05 @ 09:06:49
Postat av: anonym

bra novell, men när det är så länge mellan kapitlerna kommer ut så hinner man som glömma bort vad som har hänt i dem, och det är roligade att läsa när dem kommer ut fortare :p så du kan ju tänka på det i framtiden... ;p

2013-01-07 @ 01:18:40
Postat av: Anonym

När kommer nästa kapitel? Vi har väntat ganska länge nu

2013-01-11 @ 16:49:42
Postat av: Hanna

Jag älskar novellen! Kommer nästa snart?

2013-01-12 @ 22:22:54
Postat av: Linnea

Hej !! Har du tänk fortsätta på novellen, jag tycker det.
Det är en jätte bra början på en novell som kan bli stor.., hoppas du börjar skriva mer

2013-01-19 @ 15:23:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback